Nieuwe opslagtanks bij Kemira Rotterdam in de Botlek

16 januari 2026 – Bij de fabriek van Kemira Rotterdam in de Botlek worden later in 2026 vier nieuwe opslagtanks geplaatst. Voor dit project heeft Kemira M.I.P. Tanks & Silos ingeschakeld.

Het project is onderdeel van een groter project om meer opslagcapaciteit te creëren op de productie site. Dit geeft meer flexibiliteit, minder externe opslag kosten en minder vervoersbewegingen. De opdracht voor M.I.P. omvat de engineering, productie, levering en plaatsing van vier composieten opslagtanks. In de nieuwe tanks worden emulsie polyacrylamide (EPAM) opgeslagen, een stof die wordt gebruikt bij waterbehandeling en industriële processen. Met deze producten draagt Kemira bij aan het behoud van schoon water. De keuze voor composieten opslagtanks is gemaakt vanwege hun chemische bestendigheid, duurzaamheid en lage onderhoudskosten.

Beeld: Kemira

MEER NIEUWS

Burengesprek Botlek Europoort gaat opnieuw de wijk in!

15 mei 2026 - Na het succes van vorig jaar komt het Burengesprek Botlek Europoort ook in 2026 weer naar jou toe! We zijn benieuwd ...

Bedrijfsbezoek Climax Molybdenum 4 juni

1 mei 2026 - Op 4 juni 2026 (15:00-17:00 uur) vindt er een bedrijfsbezoek plaats bij Climax Molybdenum in Rotterdam. Een unieke kans om meer ...